
Vanliga kundtyper och hur du hanterar dem
Ingen kund är exakt den andra lik. Tittar du på en större grupp kunder går det i princip alltid att gruppera dem i kundtyper. Genom att
Ingen kund är exakt den andra lik. Tittar du på en större grupp kunder går det i princip alltid att gruppera dem i kundtyper. Genom att
Kundresan handlar om att utgå från kunden och titta utifrån och in. En kundresa kombineras ofta med en säljprocess för att skapa en matchning och se
På många sätt är relationsförsäljning den mest naturliga försäljningsmetodiken. Att bygga relationer är något vi människor gör instinktivt och det är helt nödvändiga för många saker
Hur agerar ni på er arbetsplats, skär ni kostnader eller skapar ni nöjda kunder? Är svaret skär kostnader är du förvisso i gott sällskap. ”Kostnadsjakt” är
Kundservice är knutpunkten i kundvården. En bra kundservice gör att kunder stannar och är villiga att betala ett pris över andras pris. En dålig kundservice får
Oavsett om ni har toppkvalitet i er leverans kommer det att vara saker som går fel. Något händer vilket gör att ni inte kan leverera det
Kundvård är ett vanligt förekommande ord i många sammanhang. Det används slentrianmässigt då man pratar om vikten av bra kundvård. Frågan är hur många som har
Överträffa kundens förväntningar är ett mantra som slentrianmässigt återkommer i olika sammanhang kopplat för service och försäljning. Att överträffa förväntningar ses alltid som positivt och något
Lämna dina uppgifter eller ring på 0790-10 22 00 så tar vi ett samtal om hur vi kan hjälpa dig, ditt team och ditt företag att öka sin försäljning och tillväxt.
Du får våra säljtips, inbjudningar till webinar och andra event om försäljning och tillväxt. Helt kostnadsfritt.
Försäljningschefen är ett försäljningsutvecklingsföretag som hjälper företag i hela Norden att skapa ökad försäljning och mer förutsägbar tillväxt. Vi erbjuder tjänster som föreläsningar, rådgivning och utbildningar.