
Referensförsäljning: Hur du får fler varma leads
Referensförsäljning är en metod för att ta hjälp av dina befintliga kunder i nyförsäljningen. De flesta är medvetna om att

Referensförsäljning är en metod för att ta hjälp av dina befintliga kunder i nyförsäljningen. De flesta är medvetna om att

Att vara eller inte vara är en klassisk fråga från Hamlet. En liknande fråga behöver vi inom sälj ställa oss

Nå kunder är kritiskt för att lycka med försäljning. Alla företag och enskilda säljare har dock individer eller grupper av

En grund i allt försäljningsarbete är att det finns en väl definierad målgrupp. För att hitta potentiella kunder måste du

Är kalla samtal fortfarande er huvudsaklig källa till att få kontakt med nya kunder? Då kan det vara dags att

Skapa leads automatisk låter lite som science fiction. I verkligheten är det mer science än fiction. Säljare lägger generellt mycket

Prospektera handlar om att hitta de människor och företag som har ett problem som du kan lösa. Dessutom skall de

Gör du affärer inom B2B behöver du fler kontakter än du tror. Någonstans mellan fem till sju personer är direkt

Prospektering handlar om arbetet med att hitta företag och kontaktpersoner som är potentiella kunder. Företag och kontaktpersoner du vill börja
Leads avser potentiella kunder som har visat intresse för ett företags produkter eller tjänster. Det kan ske genom att de fyller i ett formulär, laddar ner ett material eller på annat sätt interagerar med företagets innehåll. Denna kontaktinformation skapar en grund för fortsatt kommunikation. Målet är att bygga relationer och till slut omvandla leads till faktiska kunder. För säljare är detta en avgörande del av processen. Att vårda leads med relevanta budskap ökar chansen till avslut. Bra leadshantering ger högre försäljning, starkare kundbas och långsiktig affärsnytta.