
Hur du kvalificerar dina leads
Att vara eller inte vara är en klassisk fråga från Hamlet. En liknande fråga behöver vi inom sälj ställa oss varje gång vi får ett lead.
Att vara eller inte vara är en klassisk fråga från Hamlet. En liknande fråga behöver vi inom sälj ställa oss varje gång vi får ett lead.
Nå kunder är kritiskt för att lycka med försäljning. Alla företag och enskilda säljare har dock individer eller grupper av individer man inte når ut till.
En grund i allt försäljningsarbete är att det finns en väl definierad målgrupp. För att hitta potentiella kunder måste du ha en en väl fungerande process
Är kalla samtal fortfarande er huvudsaklig källa till att få kontakt med nya kunder? Då kan det vara dags att hitta ett komplement och på sikt
Skapa leads automatisk låter lite som science fiction. I verkligheten är det mer science än fiction. Säljare lägger generellt mycket av sin tid på att försöka
Prospektera handlar om att hitta de människor och företag som har ett problem som du kan lösa. Dessutom skall de genom din produkt eller tjänst tjäna
Gör du affärer inom business to business är det någonstans mellan fem till sju personer som är involverade i att ta beslut i en affär. Utöver
Prospektering handlar om arbetet med att hitta företag och kontaktpersoner som är potentiella kunder. Företag och kontaktpersoner du vill börja bearbeta för att på sikt få
Lämna dina uppgifter eller ring på 0790-10 22 00 så tar vi ett samtal om hur vi kan hjälpa dig, ditt team och ditt företag att öka sin försäljning och tillväxt.
Du får våra säljtips, inbjudningar till webinar och andra event om försäljning och tillväxt. Helt kostnadsfritt.
Försäljningschefen är ett försäljningsutvecklingsföretag som hjälper företag i hela Norden att skapa ökad försäljning och mer förutsägbar tillväxt. Vi erbjuder tjänster som föreläsningar, rådgivning och utbildningar.