Hur du kvalificerar dina leads
Att vara eller inte vara är en klassisk fråga från Hamlet. En liknande fråga behöver vi inom sälj ställa oss
Att vara eller inte vara är en klassisk fråga från Hamlet. En liknande fråga behöver vi inom sälj ställa oss
Nå kunder är kritiskt för att lycka med försäljning. Alla företag och enskilda säljare har dock individer eller grupper av
En grund i allt försäljningsarbete är att det finns en väl definierad målgrupp. För att hitta potentiella kunder måste du
Är kalla samtal fortfarande er huvudsaklig källa till att få kontakt med nya kunder? Då kan det vara dags att
Skapa leads automatisk låter lite som science fiction. I verkligheten är det mer science än fiction. Säljare lägger generellt mycket
Prospektera handlar om att hitta de människor och företag som har ett problem som du kan lösa. Dessutom skall de
Gör du affärer inom business to business är det någonstans mellan fem till sju personer som är involverade i att
Prospektering handlar om arbetet med att hitta företag och kontaktpersoner som är potentiella kunder. Företag och kontaktpersoner du vill börja
Leads avser potentiella kunder som har visat intresse för ett företags produkter eller tjänster, ofta genom att dela med sig av personlig information via formulär, prenumerationer eller andra interaktioner. I försäljning och affärer är identifiering och bearbetning av leads en central del av säljprocessen, syftande till att omvandla dem till betalande kunder. Effektiv hantering av leads kan avsevärt öka en organisations försäljning och tillväxt.
Du får våra säljtips, inbjudningar till webinar och andra event om försäljning och tillväxt. Helt kostnadsfritt.
Försäljningschefen är ett försäljningsutvecklingsföretag som hjälper företag i hela Norden att skapa ökad försäljning och mer förutsägbar tillväxt. Vi erbjuder tjänster som föreläsningar, rådgivning och utbildningar.