Lyckas med försäljningen i Q4
När vi går in i Q4 är det 25 procent kvar av året för att lyckas med försäljningen. Tiden till
När vi går in i Q4 är det 25 procent kvar av året för att lyckas med försäljningen. Tiden till
Att växa under en kris kan verka omöjlig. Det är inte lätt, men möjligheten finns om du väljer det. Kineserna
Säljtratten är en modell som har varit med under lång tid och som känns igen av många som har arbetat
Att projektleda och sälja påminner till stora delar om varandra och många av de egenskaper en duktig projektledare har behöver
För alla som båda säljer och levererar sin tjänst är det en stor utmaning att få en jämnare beläggning. Ofta
Googlar du ordet säljplan får du ca 3 500 träffar, motsvarande för marknadsplan är ca 55 000. Resultatet förvånar. Framgången för ett
Säljplanen är en av de viktigaste styrdokumenten för att hantera din försäljningsstrategi. För att göra en enkel och grundläggande säljplan
En enkel konkurrentanalys hjälper dig att hela tiden ha god kunskap om dina konkurrenter och är en viktig del av
Säljplanering är processen att systematiskt strukturera och organisera försäljningsaktiviteter för att optimera resultatet av säljarbetet. Den innefattar analys av marknadsförhållanden, målgruppsidentifiering, fastställande av försäljningsmål, resursallokering samt planering av tid och strategier för att nå dessa mål. Effektiv säljplanering hjälper till att fokusera resurser där de bäst bidrar till företagets tillväxt och lönsamhet.
Du får våra säljtips, inbjudningar till webinar och andra event om försäljning och tillväxt. Helt kostnadsfritt.
Försäljningschefen är ett försäljningsutvecklingsföretag som hjälper företag i hela Norden att skapa ökad försäljning och mer förutsägbar tillväxt. Vi erbjuder tjänster som föreläsningar, rådgivning och utbildningar.