
Effektiva avslutsmetoder som hjälper dig att sälja mer
Skulle du vilja få fler affärer i hamn? Många lyckas skapa möten och få iväg förslag och offerter till kund

Skulle du vilja få fler affärer i hamn? Många lyckas skapa möten och få iväg förslag och offerter till kund

Att avsluta fler affärer är något som står på alla säljares och försäljningschefers agenda. Många följs upp via något nyckeltal

Många går fortfarande i tron att kunden ber om att få köpa något. Detta sker i princip aldrig. Många hänvisar

En kortare väg till affären kan vara skillnaden mellan en vunnen och en förlorad kund. Många gånger får säljare höra

Försäljningsprocessen är på pappret en flödesbeskrivning av ditt försäljningsarbete. Processen och därmed försäljning sker i flera steg där kontakt med

Jag har jobbat med och träffat hundratals säljare under min karriär. En sak stämmer in i stor sett på alla.

Nej! Att kunder säger nej är vanligare än motsatsen. Det är en naturlig del av säljarbetet. Oavsett behöver en säljare

En viktig uppgift för dig som chef är att hela tiden arbeta med konstruktiv feedback till din säljkår. Personlig återkoppling
Avslut i försäljning och affärer är den slutgiltiga fasen i en försäljningsprocess där köpbeslut fattas och affären slutförs. Du leder samtalet mot beslut, besvarar frågor och visar hur kunden vinner på att agera nu. Kunden skriver under eller genomför sitt köp. För att lyckas behöver du förtroende, tydlighet och timing. Ett starkt avslut kräver struktur men också fingertoppskänsla. Du knyter ihop processen och öppnar för nästa steg i samarbetet. Rätt hanterat skapar avslutet både affärsresultat och långsiktiga relationer.