
Hur IT-funktionen kan stödja försäljningsledningen
IT-funktionen fyller en stor och viktig roll i att stödja företagets försäljning. Att lyckas med affärer kräver stöd i form
IT-funktionen fyller en stor och viktig roll i att stödja företagets försäljning. Att lyckas med affärer kräver stöd i form
Att hantera kunddata, Contact management på engelska, behöver ske korrekt och effektivt för att kunna stödja din försäljning och tillväxt.
Digitaliseringen påverkar alla sektorer av näringslivet. Alla försäljningschefer står inför både spännande möjligheter och utmanande hinder. I takt med att
Ett CRM-system ska vara en investering för ditt företag. Något som ska spara pengar och framför allt underlätta att sälja
Ett CRM-system är grundläggande för att driva sin försäljning framgångsrikt. Dock är det fortfarande ofta svårt att få säljarna att
Många känner oro inför nya system då man tycker det är komplext och svårt. Det skrivs också ofta om hur
Att arbeta som innesäljare utan ett riktigt bra systemstöd är som att kopiera dokument med karbonpapper. En innesäljare hanterar så
Jobba i en mängd säljstödssystem är en säljares vardag. Dagligen använder en säljare i snitt ofta över fem olika säljstödssystem.
CRM-system (Customer Relationship Management) är en mjukvarulösning för att hantera interaktioner med kunder i ett företag. Det stöder försäljning, marknadsföring och kundservice genom att samla och analysera kunddata. Detta leder till bättre kundförståelse, effektivare kommunikation, starkare kundrelationer, förbättrad kundnöjdhet och ökad lojalitet.
Du får våra säljtips, inbjudningar till webinar och andra event om försäljning och tillväxt. Helt kostnadsfritt.
Försäljningschefen är ett försäljningsutvecklingsföretag som hjälper företag i Norden att öka försäljningen och skapa förutsägbar tillväxt – med bättre säljstrategi, effektiva metoder och verktyg samt stärkt kompetens hos både ledning och de som säljer. Det gör vi genom föreläsningar, rådgivning och utbildningar som ger resultat.