Hur du garanterat förlorar affärer

Kunden i förarsätet Du låter kunden styra hela processen och levererar bara vad hon önskar. De flesta kunder behöver…

5 enkla saker för att göra en missnöjd kund till en nöjd kund

En missnöjd kund, tyvärr kommer du då och då att få en missnöjd kund. Även om du arbetar stenhårt på att alltid…

Hur du förbättrar dina relationer med ”svåra” kunder

Det finns vissa kunder där relationerna aldrig blir riktigt bra, anledningarna kan vara många. Det är något som blev…

8 saker att tänka på för en bra affärslunch

Affärslunch, att kombinera lunch och affärer, är oftast en utmärkt idé. Vinsterna är flera, du blir effektivare då du…

Sju enkla fel som gör att du förlorar kunder

Det finns många saker som kan göra att du förlorar kunder. Ibland är orsaken till att man tappar en kund mer…

”Varför ska du få mina pengar?”

En fråga som är relevant i alla köp och säljsituationer är ”Varför ska du få mina pengar?”. Alla kunder som är lite…

Grundläggande kundvård – Lova mindre, håll mer

Att lova mindre och hålla mer är en av de äldsta sanningarna inom alla former av affärsrelationer. Det borde vara…

Utgå alltid från kunden

För att du skall vara intressant för dina kunder måste du utgå från kunden och inte dig själv eller dina produkter.…

Tips på hur du skall göra för att förlora kunder

De flesta lägger mycket tid på att göra kunderna nöjda och få dem att stanna som kunder under en lång tid. Samtidigt…

Personlig försäljning, hemligheten till lyckad försäljning

Fungerar personlig försäljning fortfarande? I dag går det att möta kunderna på så många olika sätt. De tekniska…