
Tips på hur du skall göra för att förlora kunder
Ingen vill förlora kunder. De flesta lägger mycket tid på att göra kunderna nöjda och få dem att stanna som

Ingen vill förlora kunder. De flesta lägger mycket tid på att göra kunderna nöjda och få dem att stanna som

Arbetar du med försäljning har du troligen en starkt fokus och vilja att göra fler och större affärer. Trots dessa

Service och försäljning hänger ihop. När kundtjänsten kombinerar problemlösning med enkla tilläggserbjudanden ökar både kundnöjdhet och intäkt. En säljande kundtjänst

Det finns många saker som kan göra att du förlorar kunder helt i onödan. Ibland är orsaken till att man

Oavsett hur bra du är på att skaffa nya kunder blir det svårt att växa om du inte kan behålla

Att lova mindre och hålla mer är en av de äldsta sanningarna inom alla former av affärsrelationer. Det borde vara

De flesta hamnar i situationen att man lovat för mycket, man begår dödssynden, gällande kundrelationen. De enorma riskerna du tar

Alldeles för många företag är beroende av ett fåtal stora kunder. Att ha en väl fungerande plan för hur du

Kundservice är navet i effektiv kundvård. Perfekta kundservicen är avgörande för att behålla kunder som inte bara stannar kvar, utan
Kundtjänst är en viktig funktion inom företagets kundservice som fokuserar på att hjälpa kunder i olika situationer. Den omfattar allt från att besvara frågor till att hantera reklamationer, tekniska problem och informationsbehov. Kundtjänst sker ofta via telefon, mejl, chatt eller sociala medier och kräver tydlig kommunikation. Ett företag som arbetar aktivt med sin kundtjänst bygger förtroende och minskar risken för missnöjda kunder. En välfungerande kundtjänst bidrar också till ett starkare varumärke och långsiktig kundlojalitet.