
Befintliga kunder: Din mest värdefulla tillgång
Försäljning anses ofta av gemene man vara detsamma som att sälja till nya kunder. Försäljning är dock mycket mer än
Försäljning anses ofta av gemene man vara detsamma som att sälja till nya kunder. Försäljning är dock mycket mer än
Service och försäljning hänger ihop. När kundtjänsten kombinerar problemlösning med enkla tilläggserbjudanden ökar både kundnöjdhet och intäkt. En säljande kundtjänst
Korsförsäljning handlar om att få dina kunder att köpa från flera delar i ditt sortiment. Många företag skulle kunna öka
Merförsäljning betyder att man säljer mer till en befintlig kund eller en kund där man just nu fått ja på
I nästan alla situationer går det både enklare och snabbare att sälja lite mer till en befintlig kund än att
Oavsett vilken typ av försäljning eller vilket typ av kunder du har är frågan ”Får det vara något mer?” troligen
Att skapa ökad merförsäljning är oftast det snabbaste sättet att öka försäljningen. Ökad merförsäljning ger oftast även mer nöjda kunder.
Vi har tidigare konstaterat att ett snabbt sätt att öka försäljningen är att sälja mer till befintliga kunder. Ett av
Merförsäljning, en historia basserad på en verklig händelse. ”För inte så länge sedan satt en marknadschef, en försäljningschef och en
Merförsäljning, även kallad up-selling, innebär att säljaren uppmuntrar kunden att välja en mer värdefull lösning. Det kan handla om en dyrare version av produkten eller relevanta tillägg som höjer kundens upplevelse. Genom att lyssna aktivt kan säljaren anpassa erbjudandet efter kundens behov och preferenser. Tekniken stärker både försäljningen och relationen till kunden. När kunden upplever mervärde ökar också lojaliteten. Merförsäljning bidrar till högre lönsamhet och nöjdare kunder.