
Följ upp dina affärer och kunder så säljer du mer
Ett av de vanligaste förbättringsområdena som kunder nämner för säljare är bättre uppföljning. Att missa uppföljning leder till missade affärer.

Ett av de vanligaste förbättringsområdena som kunder nämner för säljare är bättre uppföljning. Att missa uppföljning leder till missade affärer.

Vill du bli en bättre säljare? Det finns ingen magisk lösning för att lyckas med att bli en bättre säljare.

Företag vill i grunden ha trygghet och förutsägbarhet. När det är mycket osäkerhet reagerar börsen negativt, det blir generellt svårare

Försäljning är precis som det mesta i livet något alla kan lära sig att bemästra med kunskap och träning. Oavsett

Om du gör affärer, som säljare eller egen företagare, på en högre nivå och säljer komplexa lösningar så har du stor

Affärsmannaskap handlar till mångt och mycket om att kunna skapa en attraktivt erbjudande som skapar nytta för både kunden och

Företag där högsta ledningen tydligt stödjer och lyfter fram försäljningen har generellt en bra försäljningskultur. En bra försäljningskultur ger bättre

Många av artiklarna på Försäljningschefen behandlar kända och grundläggande saker inom försäljning. Oftast kommer dessa artiklar med på listan över

Att arbete med en bra chef kan göra att du blir mer framgångsrik i ditt arbete men också att du
Säljfokus innebär att företaget prioriterar sina säljinsatser för att nå bästa möjliga resultat och kundnöjdhet. Strategin bygger på att planera och genomföra aktiviteter mot tydligt definierade kundgrupper och marknader. Genom att fokusera på rätt målgrupp kan säljteamet arbeta mer träffsäkert och effektivt. Företaget styr resurser dit där affärspotentialen är störst. Ett starkt säljfokus ökar träffsäkerheten, förbättrar konverteringen och stärker kundrelationerna. Resultatet blir högre försäljning och bättre lönsamhet.