
Du måste förtjäna dina kunders förtroende
Nidbilden av en säljare är någon som manipulerar och lurar sina kunder att köpa. Denna bild börjar sakta med säkert
Nidbilden av en säljare är någon som manipulerar och lurar sina kunder att köpa. Denna bild börjar sakta med säkert
Genom att hålla koll på konkurrenterna ökar du din förmåga att vinna fler affärer. Produkterna och tjänsterna skiljer sig marginellt
Gör du affärer inom B2B behöver du fler kontakter än du tror. Någonstans mellan fem till sju personer är direkt
Du har fått två öron och en mun och bör använda dem därefter, är ett gott råd i många situationer.
Det finns flera ”sanningar” om försäljning och säljare som hängt med länge. En av de kanske starkaste och mest kända
Går det fortfarande att lyckas med kalla samtal? Många skriver att kalla samtal inte behövs eller inte ger effekt, men
Att ta lärdom och ständigt låta sig influeras av andra är en bra grund för att utveckla sin egen kunskap.
I din roll som innesäljare har du en del utmaningar jämfört med säljare som har personliga möten med kunden. En
Man brukar säga att det man mäter, det gör man. Det kan behövas mer än att mäta något för att
Allmänt om försäljning omfattar grundläggande principer och processer inom affärsverksamhet. Det innebär att förstå och tillämpa säljtekniker, skapa kundrelationer och hantera försäljningscykeln från prospektering till avslut. Det inkluderar också att förstå marknadsföringens roll, prissättning, och efterförsäljningsservice. En holistisk syn på försäljning kräver kompetens inom kommunikation, förhandling och att anpassa sig till kundbehov. Inom ”Allmänt om försäljning” betonas betydelsen av att skapa värde för både företaget och kunden, vilket leder till långsiktiga och lönsamma affärsrelationer.
Du får våra säljtips, inbjudningar till webinar och andra event om försäljning och tillväxt. Helt kostnadsfritt.
Försäljningschefen är ett försäljningsutvecklingsföretag som hjälper företag i Norden att öka försäljningen och skapa förutsägbar tillväxt – med bättre säljstrategi, effektiva metoder och verktyg samt stärkt kompetens hos både ledning och de som säljer. Det gör vi genom föreläsningar, rådgivning och utbildningar som ger resultat.