
Hur du gör en prishöjning utan att förlora kunder
Att få maximalt betalt för dina produkter och tjänster underlättar att skapa tillväxt och lönsamhet. För att kunna få maximalt betalt kommer du från tid till
Att få maximalt betalt för dina produkter och tjänster underlättar att skapa tillväxt och lönsamhet. För att kunna få maximalt betalt kommer du från tid till
Lägsta pris är något många eftersöker. Många företag, framför allt konsumentföretag, har börjat ge lägsta pris-garantier. Att ge lägsta pris är inte att eftersträva för oss
Kundtypen ”Lägsta pris-kunder” kan fel hanterade göra att ni förlorar värdefull säljtid och förlorar pengar genom krympande marginaler. I värsta fall om ni hanterar dem på
När det kommer till pris är det naturligt att köparen vill ha ett så lågt pris som möjligt och säljaren vill ha ett så högt pris
Omvänd förhandling är ett beteende som gör att du lyckas sämre i dina förhandlingar. Du förhandlar med dig själv istället för med kunden. Generellt sett är
Vill du kunna förbereda dig effektivare, känna din tryggare och uppnå bättre resultat i dina förhandlingar? Förhandlingsteknik bygger i grunden på en väldefinierad och väl genomförd
”Om man sänker priset ökar man försäljningen, så brukar vi resonera”. ”Samma hos oss, framför allt säljarna driver att lägre pris gör att försäljningen ökar”. Ungefär
Att ge rabatt skall alltid vara en sista lösning. Om du ofta hamnar i situationer där du måste ge rabatt behöver du troligen träna på din
Lämna dina uppgifter eller ring på 0790-10 22 00 så tar vi ett samtal om hur vi kan hjälpa dig, ditt team och ditt företag att öka sin försäljning och tillväxt.
Du får våra säljtips, inbjudningar till webinar och andra event om försäljning och tillväxt. Helt kostnadsfritt.
Försäljningschefen är ett försäljningsutvecklingsföretag som hjälper företag i hela Norden att skapa ökad försäljning och mer förutsägbar tillväxt. Vi erbjuder tjänster som föreläsningar, rådgivning och utbildningar.