Hur du gör en prishöjning utan att förlora kunder
Att få maximalt betalt för dina produkter och tjänster underlättar att skapa tillväxt och lönsamhet. För att kunna få maximalt
Att få maximalt betalt för dina produkter och tjänster underlättar att skapa tillväxt och lönsamhet. För att kunna få maximalt
Lägsta pris är något många eftersöker. Många företag, framför allt konsumentföretag, har börjat ge lägsta pris-garantier. Att ge lägsta pris
Kundtypen ”Lägsta pris-kunder” kan fel hanterade göra att ni förlorar värdefull säljtid och förlorar pengar genom krympande marginaler. I värsta
När det kommer till pris är det naturligt att köparen vill ha ett så lågt pris som möjligt och säljaren
Omvänd förhandling är ett beteende som gör att du lyckas sämre i dina förhandlingar. Du förhandlar med dig själv istället
Vill du kunna förbereda dig effektivare, känna din tryggare och uppnå bättre resultat i dina förhandlingar? Förhandlingsteknik bygger i grunden
”Om man sänker priset ökar man försäljningen, så brukar vi resonera”. ”Samma hos oss, framför allt säljarna driver att lägre
Att ge rabatt skall alltid vara en sista lösning. Om du ofta hamnar i situationer där du måste ge rabatt
Förhandla i affärssammanhang är processen där säljare och köpare diskuterar villkor för att nå en överenskommelse. Det innefattar enighet om pris, leveransvillkor och andra affärsrelaterade faktorer. Framgång i förhandling kräver god kommunikationsförmåga, förståelse för motpartens behov och kompromissvilja. Processen varierar från formella möten till informella samtal, beroende på affärssituationen.
Du får våra säljtips, inbjudningar till webinar och andra event om försäljning och tillväxt. Helt kostnadsfritt.
Försäljningschefen är ett försäljningsutvecklingsföretag som hjälper företag i hela Norden att skapa ökad försäljning och mer förutsägbar tillväxt. Vi erbjuder tjänster som föreläsningar, rådgivning och utbildningar.