Smarketing: Koordinera marknad och försäljning

Om det inte redan är så på ditt företag är det hög tid nu. Att få ihop försäljning och marknad och få dem att fungera…

Ny som försäljningschef – hur du får en bra start

Om du just har blivit försäljningschef har du axlat ansvaret att se till att öka företagets försäljning och driva er…

Förbättra och utveckla samarbetet i ditt säljteam

Att få ditt säljteam att samarbeta och kommunicera på ett bra sätt hjälper dig att skapa ökad försäljning och tillväxt.…

Fem saker som skiljer den moderna säljaren från den omoderna

Modern försäljning är något som ständigt ändras. Det som var modernt för 20 år sedan kan vara omodernt idag. För att…

Misstagen som gör att dina bästa säljare slutar

Det blir högre och högre konkurrens om de riktigt bra säljarna. Det gäller att göra en mängd saker rätt för att…

KAM – Titel eller arbetssätt?

KAM står för Key Account Manager och är en titel inom försäljning. En Key Account Manager ansvara för att arbeta…

Risker med att inte känna sin kund

Att känna sin kund är en av de mest grundläggande sakerna inom försäljning och marknad. Trots detta finns det alltför…

Att driva ständig förbättring ger stora resultat

Ständig förbättring ger långsiktig framgång. Människan som art har anpassat sig genom vår utveckling. Arter som inte…

Hur högsta ledningen kan stödja försäljningen

Företag där högsta ledningen tydligt stödjer och lyfter fram försäljningen har generellt en bra försäljningskultur. En…

Tre nivåer av mål

Hur tre nivåer av mål kan hjälpa dig i målarbetet. Att sätta mål är en konst som kräver kunskap och erfarenhet. Det…