Customer Centricity: Kunden i fokus för alla på företaget
Customer centricity kan för många uppfattas som ett abstrakt begrepp. Det kan vara svårt att mäta dess kvalitet på samma
Customer centricity kan för många uppfattas som ett abstrakt begrepp. Det kan vara svårt att mäta dess kvalitet på samma
En idealkundsprofil eller Ideal Customer Profile (ICP) bidrar till ett ökat fokus i försäljningsarbetet. En idealkundsprofil är ett stöd i
En bra intresseväckare är nyckeln för att fånga kundens uppmärksamhet och få möjlighet att kommunicera mer med kunden. En bra
Ingen kund är exakt den andra lik. Tittar du på en större grupp kunder går det i princip alltid att
För att förstå kundens problem, leda samtal framåt och få nya insikter gäller det att fråga, fråga och fråga mer.
Att stöta på invändningar under en säljprocess är både sunt och helt naturligt. Även om det vore bekvämt att inte
Oavsett hur bra du är på att skaffa nya kunder blir det svårt att växa om du inte kan behålla
Uttrycket ”Frågor att ställa för att sälja mer” förpliktigar. Att ställa frågor är samtidigt något mycket grundläggande. Att ställa frågor
Att känna sin kund är en av de mest grundläggande sakerna inom försäljning och marknad. Trots detta finns det alltför
Kundinsikt avser djupgående förståelse och kunskap om kundernas beteenden, behov, önskemål och drivkrafter. I försäljning och affärer är insikter om kunder en värdefull tillgång för att utforma strategier, utveckla produkter och skräddarsy kommunikationen. Denna förståelse erhålls genom dataanalys, marknadsundersökningar, feedback och direkt interaktion med kunderna. Genom att agera på grundval av kundinsikter kan företag förbättra kundupplevelsen, öka kundlojaliteten och optimera sin marknadsposition. Kundinsikter är avgörande för att förutse och tillgodose kundernas förväntningar och behov på dynamiska marknader.
Du får våra säljtips, inbjudningar till webinar och andra event om försäljning och tillväxt. Helt kostnadsfritt.
Försäljningschefen är ett försäljningsutvecklingsföretag som hjälper företag i hela Norden att skapa ökad försäljning och mer förutsägbar tillväxt. Vi erbjuder tjänster som föreläsningar, rådgivning och utbildningar.