Merförsäljning, korsförsäljning och kundvård samtidigt

Jag var i helgen och hämtade ett par skor som jag hade lämnat in för sulning. Mannen visar upp sulningen, jag nickar…

Öka lönsamheten genom att sälja på kundvärde

Ökad lönsamhet är något som eftersträvas av de flesta företag. De flesta företag försöker öka den genom…

Presenterar du dig med titel eller vilken nytta du tillför?

Förra veckan var jag på en nätverksträff. Likt de flesta nätverksträffar läggs en ansenlig tid på att presentera sig…

Fokus på omsättning eller kundnytta?

Jag besöker nästan dagligen en kiosk och köper en bruk energidryck. Innehavaren känner igen mig och jag ses garanterat…

Kundnytta, en grund för att skapa korsförsäljning

Kunder som köper flera tjänster av ett företag tenderar att vara mer lojala och mindre priskänsliga. Självfallet gäller…

Grundläggande kundvård – Dela med dig

Brist på information leder till osäkerhet och i förlängingen till missnöje. Detta är sant oavsett om det gäller dina…

Åtgärder om man oväntat tappar en kund

Då och då händer det tyvärr alla att man tappar en kund. Oavsett om man har levererat bra och skött sitt arbeta kan det…

Vad du måste veta innan du skriver en offert

När kunden ber om en offert ser de flesta säljare det som något positivt. Tyvärr ät det så att många kunder ber…

Att välja och välja bort – Kunder

De är de som berättigar ditt företags existens, de betalar din och alla andra anställdas lön. Skall man välja och välja…

Att välja och välja bort – Affärer

Vadå välja bort affärer kanske du tänker. Jag vill jobba med alla. Om det var din tanke ber jag dig fundera en stund,…