Driv försäljningsprocessen framåt

Försäljning sker i flera steg där kontakt med kunden sker på olika sätt för att slutligen leda till en första affär.…

För att skapa kundnytta måste du förstå kundens problem

Kundnytta är nyckeln till att öka sin försäljning över tid. För att kunna göra det måste du ha veta vilka problem den…

Övertro på din produkt gör att du tappar försäljning

Det finns inga unika produkter, det finns inga unika lösningar. Idag kopieras allt i ett snabbt tempo. Inom princip…

Låter dina kunder dig ta beslut om vad de skall köpa?

Antalet val som vi som konsumenter behöver ta varje dag ökar stadigt. Jag ser samma utveckling för företagskunder, inom…

Kunden har inte alltid rätt men det har inte du heller

Fortfarande lever den gamla myten inom försäljning och kundvård att kunden alltid har rätt. Kunden utgår från sin…

Lägg inte tid på sådant som inte tillför kundnytta

Vilken kundnytta har du tillfört idag? Jag sticker ut hakan och hävdar att få människor kan svara på den frågan. Jag…

Hjälp osäkra kunder att komma till beslut

Vissa kunder har svårt att ta beslut. Processerna drar ut på tiden och blir kostsamma för både säljare och köpare. För…

Fokuserar ni på kundnytta eller lever ni i en bubbla?

I naturen är ständig utveckling eller evolution något helt självklart och sker utan sentimentalitet. Den bäst lämpande…

Överdriven merförsäljning

Merförsäljning, en historia basserad på en verklig händelse. ”För inte så länge sedan satt en marknadschef, en…

Kundupplevelsen är det viktigaste

Alla på ett företag måste ha på sig kundens glasögon i allt arbete. Detta gäller oavsett var du arbetar. På exempelvis…