Säljare måste prata och förstå kundnytta
Det är sällan som ledningsgruppen eller styrelsen har daglig kontakt med företagets kunder, utan det är i första hand säljarna
Det är sällan som ledningsgruppen eller styrelsen har daglig kontakt med företagets kunder, utan det är i första hand säljarna
Det företag som inte fokuserar på sin försäljning kommer på sikt inte att finnas kvar. Att attrahera nya kunder och
”Tyvärr vi har inlett en omorganisation så vi får skjuta på detta”, ”Jag är ledsen men förutsättningarna har ändrats så
Att bli mer produktiv i säljarbetet är något många både önskar och har krav på sig att bli. Det finns
Försäljningsprocessen är på pappret en flödesbeskrivning av ditt försäljningsarbete. Processen och därmed försäljning sker i flera steg där kontakt med
Kundnytta är nyckeln till att öka sin försäljning över tid. För att kunna göra det måste du ha veta vilka
Det finns inga unika produkter, det finns inga unika lösningar. Idag kopieras allt i ett snabbt tempo. Inom princip alla
Antalet val som vi som konsumenter behöver ta varje dag ökar stadigt. Jag ser samma utveckling för företagskunder, inom de flesta
Fortfarande lever den gamla myten inom försäljning och kundvård att kunden alltid har rätt. Kunden utgår från sin verklighet. Exempelvis
Kundnytta syftar på det värde kunder erhåller från en produkt eller tjänst, avgörande för köpbeslut. Värdet kan vara funktionellt, emotionellt, eller ekonomiskt. Företag strävar efter att maximera kundnyttan genom att noggrant förstå och tillgodose kundens behov, vilket stärker kundlojalitet och främjar affärstillväxt.
Du får våra säljtips, inbjudningar till webinar och andra event om försäljning och tillväxt. Helt kostnadsfritt.
Försäljningschefen är ett försäljningsutvecklingsföretag som hjälper företag i hela Norden att skapa ökad försäljning och mer förutsägbar tillväxt. Vi erbjuder tjänster som föreläsningar, rådgivning och utbildningar.