Tips på hur du skall göra för att förlora kunder
Ingen vill förlora kunder. De flesta lägger mycket tid på att göra kunderna nöjda och få dem att stanna som
Ingen vill förlora kunder. De flesta lägger mycket tid på att göra kunderna nöjda och få dem att stanna som
Arbetar du med försäljning har du troligen en starkt fokus och vilja att göra fler och större affärer. Trots dessa
Alltför många ser fortfarande service och försäljning som två olika saker. Det kan handla om rädsla, brist på träning och
Det finns många saker som kan göra att du förlorar kunder helt i onödan. Ibland är orsaken till att man
Oavsett hur bra du är på att skaffa nya kunder blir det svårt att växa om du inte kan behålla
Att lova mindre och hålla mer är en av de äldsta sanningarna inom alla former av affärsrelationer. Det borde vara
Alldeles för ofta blir det ett motsatsförhållande mellan god service och försäljning. Detta trots att de är tydligt kopplade till
De flesta hamnar i situationen att man lovat för mycket, man begår dödssynden, gällande kundrelationen. De enorma riskerna du tar
Alldeles för många företag är beroende av ett fåtal stora kunder. Att ha en väl fungerande plan för hur du
Kundtjänst är en del av företagets kundservice som fokuserar på att tillhandahålla assistans och rådgivning till kunder. Det omfattar hantering av förfrågningar, klagomål, supportärenden och informationsservice via olika kanaler som telefon, e-post, chatt och sociala medier. Effektiv kundtjänst är kritisk för att upprätthålla kundnöjdhet, lojalitet och att stärka varumärkets rykte i en konkurrensutsatt marknad.
Du får våra säljtips, inbjudningar till webinar och andra event om försäljning och tillväxt. Helt kostnadsfritt.
Försäljningschefen är ett försäljningsutvecklingsföretag som hjälper företag i hela Norden att skapa ökad försäljning och mer förutsägbar tillväxt. Vi erbjuder tjänster som föreläsningar, rådgivning och utbildningar.